Ajándék cseréptányért őriz első karácsonyáról a vásárhelyi Novák Imre. Mind a mai napig őrzi a keresztapjáéktól kapott emléket.
Ifjú Novák Imrének első karácsonyi ajándékul – ez áll azon a 78 éves ajándékon, amit a vásárhelyi Novák Imre első karácsonyára kapott. – 4 hónapos voltam, amikor keresztapáméktól kaptam ezt a cseréptányért – mondta a vásárhelyi Novák Imre, aki mosolyogva hozzátette, természetesen nem emlékszik rá. Az ajándék mindig a falon lógott, most is ott van, csak egy fotó erejéig vette le. A tányérról nem tud sok mindent. A hátuljára rá van írva, hogy Magyarországon készült, de hogy pontosan hol, azt nem tudja. A férfi úgy gondolja, az elejére rajzolt minta egy hódmezővásárhelyi tabáni fazekas festménye lehet, mert a városban a tabániak dolgoztak kék festékkel. – Más nem maradt meg, csak ez a tányér. Olyan második osztályos lehettem, amikor kaptam a Mackó úr kalandjai című mesekönyvet. Nagyon szerettem, de az már nincs meg – tette hozzá Imre.

– Gyerekkoromban mindig nagyon vártuk a karácsonyt. Anyám díszítette fel a fát, addig elvittek a nagynénémhez. Mire újra otthon voltam, addigra már járt nálunk a Jézuska – emlékezett vissza a vásárhelyi férfi. Elmesélte, 1944-ben elmenekült a háborúban, majd 1955-ben egyetemi évei alatt vizsgára készült, így neki két karácsonya is elmaradt. Manapság is a családdal közösen tölti a szeretet ünnepét.