Lezárják hétfőtől a Belvárosi híd kerékpársávját

A Belvárosi híd Szegedre vezető oldala, vagyis a kerékpársáv alatt egy 50 méteres szakaszon elrozsdásodott a vasbeton tartószerkezet. Ez nagymértékben veszélyezteti a kerékpársáv teherbírását, emiatt kell javítani. A terv elkészült, a közbeszerzési eljárás lezárult, a kivitelezést a Hídtechnika Kft. végzi el bruttó 40 millió forint értékben – tájékoztatott Kósa János, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodájának munkatársa. A beavatkozás jelentősen befolyásolja a kerékpárosok közlekedést Újszeged felől. A Szegedre menő kerékpársávot ugyanis ideiglenesen teljes egészében le kell zárni. Szabályosan csak úgy lehet Újszegedről biciklivel átjutni a hídon, hogy a kerékpárosok a gyalogjárdán tolják át a járművüket. Az eredeti bicikliút mellett, az úttesten nem közlekedhetnek, mert a kivitelező munkagépei is ott mozognak, így a trolik és a buszok mellett nem marad hely, hogy a kerékpárosoknak önálló sávot kijelöljenek.

A kivitelező 50 méteren visszabontja az egész kerékpársávot, és cseréli a vasbeton szerkezet elemeit. Ez a tervek szerint december végére elkészül. Késleltetheti a munka befejezését, ha a bontáskor további hibákat tár fel az építő cég, hiszen a tervezés nem feltárással, hanem külső vizsgálatok alapján történt.

Benéztünk a híd alá. A SZUE oldalában, a lelátó mögött a híd látványa magáért beszél. Kilátszanak a betonból a tartószerkezet rozsdás vashuzaljai, néhány betonelem le is szakadt, azokat csak a támfal tartja. Legutóbb idén februárban kellett javítani a Belvárosi hidat, akkor szintén a kerékpársávban egy közműfedlap lyukadt ki, azt pár nap alatt kicserélték. Ennél jóval nagyobb és hosszabb munkát 2009 nyarán kellett eltűrniük a közlekedőknek. Akkor a dilatációs elemeket cserélték az úttesten, és aszfaltoztak összesen 70 millió forint értékben. A szakember szerint generál felújításra nincs szükség. A támfal, a burkolat, a járda és a lépcső viszont már megérett a helyreállításra, ez a becslések alapján közel 200 millió forintba kerülne.
Megosztás a Google Pluson
Powered by Jasper Roberts - Blog