Bár többször megígérték, 2009 óta nem állították helyre az autópálya-építők az általuk tönkretett lebői utat. A Magyar Közút jó ideig várt a felújítókra – most megunta, és maga kitöltötte a kátyúkat. Ehhez 200 tonna mart aszfaltra volt szükség 1,8 kilométeren.
A 4413-as jelű lebői út a hazai autópálya-építés állatorvosi pónija. Az Algyőhöz tartozó Rákóczi-telep lakói járnak rajta, az autóbusz és a környékbeli gazdálkodók. Eredetileg sem volt jó állapotban, de az M43-as építésekor a földdel megrakott nehéz gépek olyannyira tönkretették, hogy aki nem járt arra korábban, el se hiszi, hogy itt valamikor aszfalt volt. Mivel az autópálya a közelben megy, és lehajtó is van, a helybeliek közül akik megtehetik, inkább az M43-ast használják, mert a lebői úton garantáltan tönkremegy a kocsi.
A törvény szerint az ilyen utat annak kell helyreállítania, aki tönkretette. Ez eredetileg a Maroslele 43 Konzorcium dolga lett volna. A csoportot alkotó három cég közül azonban a Szeviép és az Ezentis csődbe ment, így a konzorciumra háruló kötelezettségeket a Hídépítő Zrt. kénytelen vállalni. Ezt a céget a Magyar Közút Nonprofit Zrt. többször is felszólította arra, teljesítse kötelezettségét. A Hídépítő idén júliusban augusztus közepére, augusztusban pedig szeptember végére ígérte az 1,8 kilométeres szakasz felújítását. Aztán már nem ígért semmit.
Az útról – a helybeliek panaszai nyomán – lapunk többször is írt, faggatva az autópálya-építéseket felügyelő Nemzeti Infrastruktúra Zrt.-t. Valószínű, ezzel a problémával már a NIF Zrt. sajtósának is teleszaladt a hócipője, mert októberben elküldött legutóbbi kérdésünkre – mikor lesz út? – még mindig fogalmazza a választ.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. viszont nem várt tovább: végigment az úton, betömte a kátyúkat. Jellemző az ottani állapotokra, hogy – mint Pécsi Norbert Sándor szóvivő tájékoztatásából kiderült – ezen a rövid szakaszon 200 tonna mart aszfaltot használtak el. Ez azonban nem a végleges megoldás.